Monday, December 16, 2013

futrzasta zdobycz z second-handu, czyli w czym będę chodziła zimą :)

Kilka tygodni temu upolowałam w Good Will futrzastą, dwustronną, zapinaną na zamek kamizelkę.
Wielotonowe brązowo-kremowe futerko po jednej stronie, biały gładki materiał po drugiej.
Zapłaciłam za nią $3.49 :)
Z rzeczami z second-handu zawsze jest tak, że trzeba przed noszeniem doprowadzić je do porządku. Biały materiał nosił dosyć widoczne ślady użytkowania. Zdecydowałam się nie ryzykować prania w pralce, tylko iść do pralni chemicznej.
(na metce jest napisane, że można prać w pralce albo czyścić chemicznie)
Miałam się za to zabrać od razu po kupnie, ale zawsze coś wypadało, byłam zajęta, albo było zbyt ciepło żeby myśleć o futrze ;)
Kilka dni temu przechodziłam obok okolicznej pralni chemicznej. Weszłam żeby zapytać o ceny usług. Nie wiem jaką minę zrobiłam jak usłyszałam cenę prania rzeczy ze sztucznego futra, ale musiało być to komiczne ;) Okazało się, że niezależnie od rodzaju rzeczy (kamizelka, krótki płaszcz, płaszcz lub kurtka z futrzastymi dodatkami) ceny czyszczenia zaczynają się od $29 w górę.
No cóż.. Jeśli czyszczenie chemiczne prawie 10 razy przewyższa cenę kupionej kamizelki pojawiają się wątpliwości, czy akurat ta metoda czyszczenia jest odpowiednia ;)
Postanowiłam postawić wszystko na jedną kartę i uprać futrzaka w pralce (to moja pierwsza rzecz z takiego futerka, więc miałam pewne obawy).
Drżącymi rękami włożyłam kamizelkę do pralki, nastawiłam na delikatny cykl i w napięciu czekałam na wynik.
Ufffff :) Futerko wytrzymało, a biały materiał fantastycznie się odeprał :)
Oto moje okrycie na sezon 'zima 2013/2014'

miłe futerko

część tyłu

zamek z przodu

góra po stronie futrzanej

dół tyłu futrzanego

kieszeń po białej stronie
strona futrzana też ma kieszenie ♥

góra białej strony

kołnierz

metka z kieszeni
nie spotkałam wcześniej tej marki

instrukcja prana i czyszczenia


inspekcja futerka

♥ kocie łapki

w całej futrzastej okazałości
Buziaki!

12 comments:

  1. mam bardzo podobna tylko z brazowym podszyciem ;)

    ReplyDelete
  2. Bardzo ładne :) Na pewno będzie Ci ciepło :))

    ReplyDelete
  3. Świetna zdobycz. Przydałaby mi się taka kamizelka na zimę, jestem strasznym zmarzluchem ;)

    ReplyDelete
  4. Świetna jest! jak już temperatura będzie sprzyjać, to pokaż nam się w niej :)

    ReplyDelete
  5. Świetna! Mnie by się taka przydała:)

    ReplyDelete
  6. cudowna jest! :)
    marzy mi się taka :)))

    ReplyDelete
  7. I mi taki futrzak by się przydał :)

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!