Sunday, March 2, 2014

L'Apollonide- dwie wyjątkowe godziny

Odkąd aktywnie korzystam z Netflixa (serwisu filmowego) obejrzałam około 200 filmów i seriali. Moim ulubionym gatunkiem filmowym jest horror :D Z moich obliczeń wynika że spośród wszystkich obejrzanych filmów, blisko 160 to właśnie horrory.
Bardzo rzadko wybieram inne gatunki.
L'Apollonide pojawiło się w moich propozycjach po obejrzeniu kilku filmów dokumentalnych.
Przyznam szczerze, że nie miałam pojęcia o czym będzie ten film. Nie znałam ani jego gatunku ani fabuły, mimo to zdecydowałam się nacisnąć 'play'. Nie żałuję.


L'Apollonide to obraz smutny i nostalgiczny. Opowiada o kobietach żyjących i pracujących we francuskim domu publicznym. Ich pracy, codziennych rytuałach, marzeniach i tęsknotach.
Ogromne wrażenie wywarło na mnie połączenie klimatu XIX-wiecznej Francji ze zdecydowanie 'młodszą' muzyką. Perfekcyjne dopasowanie.
Film nie jest ani lekki, ani łatwy. Ma specyficzny klimat i porusza trudne tematy.
Mimo to polecam Wam go gorąco.

Jedna ze scen z oryginalną muzyką:


Macie ochotę na filmowe posty od czasu do czasu?
Buziaki!

6 comments:

  1. Ciekawie się zapowiada...Ale to chyba nie horror? Lubię filmy kostiumowe, więc pewnie prędzej czy później obejrzę :)

    ReplyDelete
  2. Nie przepadam za tym gatunkiem. Już wolę thrillery ;)

    ReplyDelete
  3. za horrorami nie przepadam, ale jeśli od czasu do czasu pojawią się też inne filmy, to z wielką chęcią będę zaglądać :)

    ReplyDelete
  4. A ja horrory uwielbiam! I bardzo podoba mi sie pomysł przedstawiania przez Ciebie filmów.

    ReplyDelete
  5. Filmowe posty jak najbardziej tak :)))
    Z horrorów wyrosłam, kiedyś lubiłam filmy i książki obecnie doceniam dobre thillery.

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!