Friday, April 18, 2014

baba, mazurki, babeczki, migdały, orzechy, rodzynki i lukier- magiczny rodzinny czas

Z dzieciństwa pamiętam pieczenie świątecznych, drożdżowych mazurków i bakaliowej baby u moich Dziadków w Wielki Piątek. Dzisiaj moja osobista Dziecina miała szansę uczestniczyć w tym magicznych świątecznych chwilach.
Gapowato zapomniałam aparatu i nie miałam możliwości zrobić dobrych zdjęć :(
To co Wam pokażę udało mi się uchwycić telefonem.

jak przyszłyśmy czekała na nas góra wyrośniętego drożdżowego ciasta :3

pierwsze powstały mazurki
zgadnijcie który ozdabiała Dziecina a który ja :D

mazurków było razem 4
tu również jednego ozdabiała Dziecina a drugiego ja :D

fragment wielkanocnej baby

i pozostałe cuda:
warkocz, ślimaki, babeczki do święconki

babeczka z orzechem

ślimak z rodzynkami

babeczka ze wszystkim

pierwsza blacha mazurków

druga blacha mazurków

degustacja :3

uwielbiam <3

wielkanocna baba

została posypana startymi migdałam i orzechami

nasze cuda i wypieki
Buziaki!

8 comments:

  1. Pyszności :D ale to chyba nie są typowe mazurki?

    ReplyDelete
  2. Mazurki drożdżowe? Jednak co region to inne tradycje :)
    Bab wygląda bosko <3

    ReplyDelete
  3. Nigdy nie jadlam mazurka. U mnie w domu nie bylo takiej tradycji. :)

    ReplyDelete
  4. Ale się Pani narobiła - baby wyglądają genialnie - w tym roku nic niestety drożdzowego :(

    ReplyDelete
  5. U mnie mazurki to czekoladowe ciasta :) . Odkąd zaczęłam zwracać uwagę na regionalizmy, bardzo ciekawi mnie, jak to wygląda w innych obszarach Polski :) . Ślimaków i babeczek w ogóle nie znałam!

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!