Friday, February 27, 2015

szelest skóry, pustynia, suchotnictwo i ogólny smuteczek

Mam problem z przerażającą suchością dłoni. Czasami jest lepiej, czasami gorzej. Ogólnie sytuacja przedstawia się tak, że moje ręce szeleszczą, a na każdym zgięciu i zagłębieniu są białe, wysuszone place skóry.
Walczę z tym stanem od około dwóch tygodni i w sumie nic nie pomaga. Co noc śpię w bawełnianych rękawiczkach pod którymi jest ogromna porcja kremu/balsamu/masła do ciała/oleju..
Nie widzę poprawy :(
Zdaję sobie sprawę z tego, że przeprowadzka, ciągłe mycie rąk, zmiana klimatu, wody i otoczenia- działają tylko na niekorzyść..

Zdjęcia robiłam kilka minut po posmarowaniu rąk zwykłym kremem do rąk.. Widać niestety białe ślady suchości na każdym zgięciu..



Zastanawiam się co jeszcze mogę zrobić, żeby doprowadzić się do porządku..
Kąpiele/moczenie dłoni w ciepłym oleju/oliwie? Kolejne dwa tygodnie spania w rękawiczkach i smarowanie grubą warstwą mazideł? A może powinnam poszukać jakiegoś magicznego kremu, który da radę naprawić moją suchotniczą pustynię?
Buziaki!

25 comments:

  1. Ja bym stawiała na oliwę.

    A powiedz mi, kremujesz ręce zaraz po myciu czy gdy czujesz, ze sa suche to wyciągać krem i smarujesz? Jezeli druga opcja, to w tym moze byc problem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. niestety należę do tej drugiej opcji- nie mam nawyku smarowania kremem po umyciu rąk :(

      Delete
    2. I w ten sposób mozesz wysuszać ręce jeszcze bardziej. Zrob test i przez kilka dni smaruj ręce do 3 minut po myciu tylko. Jestem pewna, ze zobaczysz roznice

      Delete
  2. A czy robią ci się suche place poza zgieciemi ? I czy to suche miejsca pękają i tworzą się rany ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. robią mi się suche palce poza zgięciami, przy paznokciach i na bokach palców..
      na szczęście nie mam nic pękniętego i nie mam ran

      Delete
  3. Ja mam podobnie od kiedy się przeprowadziłam do męża. Kremowanie rąk musi się stać twoich nawykiem, wręcz nerwicą natręctw. Skóra prawdopodobnie tak reaguje na twarda bądź chlorowaną wodę (tak jest w moim przypadku). Możesz też wybrać się do kosmetyczki na zabieg parafinowy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. całkiem możliwe, że to przez chlorowaną wodę :(
      ehhh.. kremowanie rąk to jedna z rzeczy których nie cierpię.. masz rację- teraz musi stać się to moim nawykiem.. :(

      Delete
  4. Mam atopowe zapalenie skóry, więc moje ręce wyglądają tak na co dzień. Pomagają mi wspomniane przez Ciebie białe rękawiczki na noc z olejem/oliwką/kremem i smarowanie co chwilę do oporu. Nie poddawaj się, tylko kontynuuj kurację i staraj się pracować w rękawiczkach.

    ReplyDelete
    Replies
    1. praca w rękawiczkach to bardzo dobra rada :)
      będę kontynuowała spanie w bawełnianych rekawiczkach z kremami i innymi mazidłami- może pomoże ;)

      Delete
  5. Może spróbuj robić peeling, potem krem i rękawiczki albo jak masz czas to kąpiel rąk w wodzie z oliwą z oliwek. Ja mam tak, gdy myję naczynia w zbyt ciepłej wodzie. Ostatnio pomogła mi maść z witaminą A. Ja kremuję ręce po każdym myciu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. peeling to dobry pomysł :)
      i muszę nabyć nawyk smarowania rąk kremem po każdym myciu

      Delete
  6. Na mega przesuszone dłonie polecam linomag, jest niezastąpiony! Przetestowałam i polecam, bo też borykam się z problemem przesuszonej skóry dłoni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki :)
      muszę poszukać amerykańskiego odpowiednika :)

      Delete
  7. Nawadniaj organizm bardziej niz zwykle, nie zawsze mazidła dadzą efekt. Musimy pomagać od środka. pozdrowki

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki, nawadnianie to ważna sprawa :)

      Delete
  8. mi w takich momentach pomaga olejowanie na ciepło :) przez kilka dni regularnie i wszystko wraca do normy - czyli krem wystarcza :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jeszcze nigdy nie olejowałam sie na ciepło- fajnie by było spróbować :)

      Delete
  9. Mi to wygląda na jakąś alergię...

    ReplyDelete
    Replies
    1. możliwe.. może na chlor w wodzie..

      Delete
  10. Ja bym zainwestowała w dobry krem do rąk, zrobiła zabieg z użyciem parafiny i sypiała w bawełnianych rękawiczkach (pod nimi oczywiście krem) :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jestem na etapie poszukiwań dobrego kremu do rąk :) patrzę na mocznik wysoko w składzie :)
      i będę kontynuowała spanie w rękawiczkach

      Delete
  11. Możesz kupić w aptece specjalny krem. Najlepiej hipoalergiczny. Ja też miałam kiedyś podobny problem i tak zrobiłam ;)

    iwbaa.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. jak bedę w aptece następnym razem zapytam o jakiś dobry krem :)

      Delete
  12. a może masłem do ciała smarować lub czym bardziej naturalnym masłem shea,kakaowym, parafina ,kąpiel w ciepłej oliwie.maść z wit A lub kapsułki z wit a+e rozgnieść i tym smarować.dobre są kąpiel w oliwie z oliwek lub oleju winogronowym.rękawiczki koniecznie do prac domowych,chlor mocno drażni delikatną skórę.
    Gabi

    ReplyDelete
  13. moje dłonie ostatnio wyglądają identycznie :( staram się je jak najczęściej smarować kremami ale nie zawsze mi to wychodzi :( niestety zimą to u mnie norma...

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!