Monday, October 5, 2015

egzotyczne warzywa i owoce z perskiego sklepu

Lubimy robić zakupy w perskim sklepie. Jest tam fantastycznie zaopatrzony dział z polskim jedzeniem. Keczup Pudliszki, majonez Babuni, twaróg Mlekovita, śledziki Lisner, mąka Lubella, chrupki kukurydziane i tak dalej.. ..bym mogła wymieniać jeszcze długo (ale zrobiłam reklamy przy okazji ;)
Oprócz słowiańskich pyszności (również z innych wschodnioeuropejskich krajów) jest tam dział ze świeżymi owocami i warzywami. Uwielbiam się tam kilka razy przejść w tą i z powrotem i nacieszyć oczy.

świeża guawa

świeże pistacje (uwielbiam)

zgrupowane grzyby

jabłuszka krabowe- dzikie jabłka (wielkości czereśni)

longan (smocze oko- owoc bardzo podobny do liczi)

jadalne kasztany

małe, pełne splendoru jabłuszka

gruszka Jujube- czyli głożyna pospolita

ostre tajskie papryczki

taro- kolokazja jadalna

okra- śluzowate warzywo, które zupełnie nie przypadło mi do gustu..

papryki: pasilla i jalapeño

długie strąki fasoli

cykoria
Buziaki!

12 comments:

  1. Fasola dłuższa niż szczypior :P . Nie widziałam jeszcze takiej :)

    ReplyDelete
  2. O rety! Niektóre owoce i warzywa pierwszy raz widzę na oczy :D Ciekawe jak smakują ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja większości nie próbowałam :)
      jeszcze ;)

      Delete
  3. Te długie strąki fasoli mnie rozwalił!!!!
    Chcę taką!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. czasami muszą ją zwijać bo się nie mieści na półce :D

      Delete
  4. Replies
    1. my próbujemy powolutku :) i z czasem spróbujemy wszystkiego :D

      Delete
  5. Ale świetny wybór! W Berlinie też mamy sporo sklepów z egzotycznymi warzywami i owocami, ale te rzadsze potrafią być bardzo drogie i wybór też nie jest aż tak duży...

    ReplyDelete
  6. W Uk też nie ma problemu z dostaniem polskich produktów, a jeszcze kilka lat temu było różnie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mam nadzieję, że i u mnie otworzą blisko jakis dobry polski sklep (bo jak do tej pory jeździmy ponad 50 kilometrów)

      Delete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!