Wednesday, November 11, 2015

robię twaróg i walczę z choróbskiem

Dopadł mnie jakiś wirus. Rejony mojej głowy nie są w najlepszej kondycji. Gardło, zatoki i uszy strasznie mnie drażnią. Zrobiłam sobie miksturę z imbiru, cytryny, czosnku, cebuli i syropu z agawy. Mam nadzieję, że postawi mnie na nogi.

W ubiegły weekend postanowiłam że zrobię twaróg. Dostałam wskazówki od znajomej. Sytuacja przedstawia się następująco: potrzebny jest galon tłustego mleka i średnie opakowanie maślanki. Trzeba wszystko pomieszać w dużym garnku i odstawić na trzy dni w pokojowej temperaturze.
Ja swoją miksturę zrobiłam w sobotę wieczorem. Dzisiaj jest trzeci dzień.
Dalsze kroki to: pokrojenie nożem tego co powstało w garnku, a potem podgrzewanie mlecznej mieszanki na niedużym ogniu przez około 3 godziny.
W momencie pisana tego posta mój garnek jest cały czas na kuchence i nie wiem czy coś mi z tego wyjdzie (jak do tej pory wszystko przebiega zgodnie z planem, więc mam nadzieję, że jutro będziemy mieli serek na śniadanie ;).
Następnym krokiem będzie przelanie zawartości garnka do sitka wyłożonego gazą do sera i wycisnięcie wody.

Dam Wam znać jak skończyła się moje przygoda z twarogiem :)


garnek z serową masą i serwatką 

pływają w nim niewielkie grudki

i większe grudki ;)

sitko wyłożone gazą
ikeowe drobnodziurkowe
Trzymajcie się ciepło i nie dawajcie wirusom.
Buziaki!

12 comments:

  1. Pokaż w następnym poście co wyszło! i czy ser jest smaczny:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ser wyszedł pyszny :)
      mam zdjęcia i juz wkrótce je pokażę :)

      Delete
  2. Probowalam juz wszystkich sposobow na twarog, z maslanka, ze smietana, w koncu jakies 2 lata temu, eureka !! odkrylam strone ktora sie nazywa: http://www.cheesemaking.com, oni sprzedaja takie cudo:
    http://www.cheesemaking.com/shop/fromage-blanc-ds-culture-5-pack.html
    Teraz robie ze swiezego mleka, ale rownie pyszny twarozek wychodzi ze "sklepowego"
    Wlewa sie galon mleka do gara, podgrzewa do temp. 86F - Wazne !!
    wsypuje jeden pakiecik po 2 minutach miesza drewniana lyzka - odstawia na noc, rano kroi nozem i na sito.
    Serek jest przepyszny, robie z niego i pierogi i nalesniki i ciasta, serwatke do chleba wykorzystuje.

    Pozdrawiam cieplo, nie daj sie chorobie !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. dzięki za namiary na serową stronę :) chętnie sobie popatrzę
      z mojego sera- który wyszedł pyszny, zrobiłam naleśniki :) mmmmm <3
      dziękuję :* walczę

      Delete
  3. Podziwiam kobiety, które wolą zrobic coś same niż kupić :) Buziak na milutki wieczór :*

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. dziekuję :*
      jestem na dobrej drodze :)

      Delete
  5. A ta mikstura zdrowotna to po prostu wszystkie wymienione składniki pokrojone i zalane syropem z agawy? Czy to wychodzi coś na kształt gęstego syropu? Jeśli dostanę w intermarche syrop z agawy, to może bym sobie zrobiła, bo ja do tego mam okropną chrypę. Podobno mam teraz seksowny głos, ale ja wiem swoje; skrzypię jak stara szafa.

    Domowy twaróg to smak dzieciństwa :)

    Zdrowiej Kasiu!

    Magda od błyskotek

    ReplyDelete
    Replies
    1. wszystko wrzuciłam do blendera i zmieliłam na papkę a potem przetarłam przez drobniutkie siteczko sam sok :)
      no już nie przesadzaj z ta szafą- masz seksowyny głos i tyle :3

      domowy twaróg wyszedł pyszny <3

      dziękuję :* Ty również zdrowiej :)

      Delete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!