Thursday, November 7, 2013

DIY- olejowa maseczka do włosów

Postanowiłam zrobić własną maseczkę do włosów.
Troszkę poczytałam, troszkę pomyślałam, troszkę rad dostałam od Was :)
Połączyłam drogeryjną odżywkę do włosów i kilka olejów.
Taka mieszanka ma wygodną konsystencję i bardzo odpowiada moim włosom.
Wykorzystałam składniki które miałam pod ręką w domu. Jeśli lubicie albo akurat macie inne oleje- nie ma problemu- równie świetnie się nadadzą.

Moje składniki:


oleje mierzyłam łyżeczką i mieszałam moim małym mieszadełkiem :)

maseczkę robiłam w pojemniku po maśle do ciała z The Body Shop (ozdobionym przeze mnie metodą decoupage)

bazą jest drogeryjna odżywka do włosów o całkiem przyzwoitym składzie


skład

dodałam również łyżeczkę fioletowej odżywki do włosów, która zapobiega żółknięciu blondu

już mi się kończy (bardzo ją lubię)

do pojemnika wycisnęłam moją bazę czyli odżywkę

mniej więcej 4 duże łyżki

dodałam troszkę fioletowej odżywki

1 łyżeczkę

2 łyżki oleju kokosowego

2 łyżki oleju ze słodkich migdałów

1 łyżkę oleju z orzechów makadamia

mieszałam, mieszałam, mieszałam

gotowe!

maseczka z olejami na bazie odżywki do włosów
Mój przepis jest oczywiście przykładowy. Możecie go modyfikować zależnie od posiadanych olejów albo Waszych preferencji. Moim włosom ta mieszanka bardzo odpowiada.
Maseczkę nakładam na suche włosy na około godzinę a potem myję włosy szamponem po czym używam zwyczajnej odżywki (żeby łatwiej rozczesać włosy).

Buziaki!

23 comments:

  1. Dziewczyny, dziękuję że mi przypominacie o olejach leżących w składziku. Czas je wreszcie "uruchomić". Boję się zrobić olejowania czystym specyfikiem, ale odpowiednio mieszając... hmm... idę zerknąć w moje zasoby :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. samym olejem też nie zawadzi :)
      sprawdź swoje zapasy i wyczaruj magiczną maseczkę
      a potem koniecznie się pochwal :*

      Delete
  2. fajny przepis, na pewno kiedyś skorzystam :)

    ReplyDelete
  3. Jestem za leniwa, za leniwa ... ;/
    Stawiam na gotowce :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja też bym pewnie stawiała gdyby jakiś mi pomagał :)

      Delete
  4. Dużo tej maski trzeba nakładać na jeden raz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tyle, żeby pokryła włosy konkretną warstwą :)
      ale nie aż tak dużo żeby spływała
      ja po nałożeniu delikatnie zwijam włosy w luźny 'kok/ślimaka' i końcówkę podpinam spinką

      Delete
  5. Świetny sposób :)
    Ja najczęściej używam samych olei, ale może i takiej metody spróbuję :D

    ReplyDelete
  6. moje włosy lubią i oleje i taką maskę odżywkowo-olejową :)
    warto spróbować :)

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. niestety nie znam żadnych olejowych sposobów na porost ;)
      mi pomagał suplement z kwasem pantotenowym (na porost, regenerację i zapobieganie wypadania)

      Delete
  8. nie jest za rzadka? bo na taka wygląda :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. dała się okiełznać :)
      olej kokosowy gęstnieje jak jest chłodniej i zawsze można dodać więcej odżywki

      Delete
  9. Świetny pomysł :) Najważniejsze, że taka olejkowa odżywka działa na Twoje włosy.
    ja kiedyś zmieszałam Kallosa z olejkiem, ale nie zauważyłam różnicy między taką mieszanką, a działaniem pojedynczych składników.

    ReplyDelete
  10. Też będę musiała spróbować wyczarować swoją ;D

    ReplyDelete
  11. muszę spróbować takiej maski przed myciem :)

    ReplyDelete
  12. Może sama też coś takiego zmajstruje kiedy już skończę to co mam :D Myk w sumie bardzo dobry! :)))

    ReplyDelete
  13. Super!
    Ja ostatnio pomieszałam olejki i bardzo podoba mi się to, co zaczyna się dziać z włosami.

    ReplyDelete
  14. Fajny pomysł i nawet proste wykonanie - w sensie że i ja tak potrafię (chyba ;)) muaka:*

    ReplyDelete
  15. Do tej pory nie mieszałam olejków z odżywką. Wygląda na to że byłby to dobry sposób, aby ujarzmić "bałaganiarskie" oleje;)

    ReplyDelete
  16. Pomysł świetny, zaciekawiłaś mnie tą odżywką do blondów, chętnie bym sobie taką sprawiłam ;)

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!