Thursday, November 6, 2014

o tym jak poszłam do Lidla po przyprawy do kawy i ich nie kupiłam

Dzisiaj rano wybrałam się do Lidla po kilka rzeczy. Między innymi chciałam sprawić sobie i moim rodzinnym kawoszom dodatki korzenne i cytrusowe do kawy w metalowych puszkach. Miałam nadzieję, że będą to aromatyczne przyprawy: ze skórką pamarańczy, goździkami, cynamonem i innymi jesiennymi cudami natury. Bardzo się pomyliłam. Okazało się, że to aromatyzowany cukier.
Obejrzałam każdą puszeczkę z bliska i w każdej był ogrom cukru (ponad 90%).
Ehhh.. Naiwna ja.

wszystkie kawowe przyprawy jakie znalazłam
na 3 jest napisane że to cukier do kawy, na 3 że to mieszanki przyprawowe (na solidnej bazie cukru)

przykładowy skład

cukier cytrusowy

cukier waniliowo-cynamonowo-anyżowy

cukier amaretto

tu jest po polsku ;)
95g

tu o 10 gramów mniej
85g

ostatnia puszeczka
95g
Stwierdziłam, że wolę do następnej kawy wrzucić kilka goździków albo kawałek skórki pomarańczy.
Wyjdzie zdrowiej i smaczniej (nie znoszę słodkiej kawy).
Buziaki!

19 comments:

  1. ale jaja :D ja też miałam po nie iśc, jednak zrezygnuje :)

    ReplyDelete
  2. Nacięłam się na nie w zeszłym roku, więc tym razem byłam mądrzejsza :)

    ReplyDelete
  3. Kupiłam w zeszłym roku i szału nie ma :/

    ReplyDelete
  4. Właśnie wszędzie wszechobecny cukier, a to zło!

    ReplyDelete
  5. Widziałam je wczoraj będąc na zakupach ale że kawy nie piję nie miałam nawet chęci na nie :D

    ReplyDelete
  6. Przyprawiony cukier... a myślałam, że widziałam już wszystko oO

    ReplyDelete
  7. Uwielbiam słodką kawę! <3 Im słodsza tym lepsza :P

    ReplyDelete
  8. Haha no to na przyszlosc juz wiesz ze bedziesz zwracac na wszystko uwage :-)

    ReplyDelete
  9. nawet nie wiedziałam, że takie przyprawy istnieją! ale jakie "oszukane"

    ReplyDelete
  10. Też się zawiodłam, ale z innego powodu. Sądziłam, że skoro ma być m.in. herbata to znajdę jakąś ciekawą. :/

    ReplyDelete
  11. Ale tam na opakowaniu jest napisane "Cukier do kawy" :) tylko,że po polsku to już mieszanka przyprawowa o.O

    ReplyDelete
  12. Ja też nie lubię słodkiej kawy! Fuj! :) A fajne by były te przyprawy, gdyby nie miały cukru, to dyskryminacja wręcz ;)

    ReplyDelete
  13. Też je oglądałam. W efekcie wzięłam dwie do mięsa ;)

    ReplyDelete
  14. a to oszusty :P ja kawy nie piję więc nie mam tego problemu ;)

    ReplyDelete
  15. Nie miałam pojęcia, że lidl ma te przyprawy w swojej ofercie, jakoś mi to umknęło. Na szczęście lubię od czasu do czasu słodzoną kawę, wiec jeden cuiker na spróbowanie kupiłam i zobaczymy co to warte :D

    ReplyDelete
  16. ja kupiłam w tkmaxxie cukier z czerwonymi owocami (do deserków), ale jeszcze go nie użyłam. wiedziałam jednak, że kupuję cukier i o to mi chodziło. słodkiej kawy nie znoszę, chyba, że z bitą śmietaną.

    ReplyDelete

Dziękuję za każdy komentarz.
Wasze zdanie jest dla mnie ważne.

Cenię sobie konstruktywną i solidnie argumentowaną krytykę. Lubię komplementy ;)

Pamiętaj, wszystko co kiedyś powiesz i napiszesz- prędzej czy później okrąży świat i do Ciebie wróci. Wykorzystaj to mądrze. Szanuj swój i mój czas.

Wszystkie anonimowe komentarze, które są złośliwe i obraźliwe będę traktowała jako spam.

Buziak!